Wszelkie prawa zastrzeżone.

REGULAMIN SZKOŁY JĘZYKOWEJ FALTER

 

§1 Informacje ogólne

  1. Szkoła Językowa FALTER zwana dalej Szkołą, jest placówką kształcenia, która prowadzi kursy językowe dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych, zwanych dalej Studentami.
  2. W ofercie znajdują się: kursy standardowe, przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty i maturalnego oraz dla osób wyjeżdzających za granicę. Zajęcia prowadzone są zarówno dla klientów indywidualnych jak również dla firm i instytucji.
  3. Szkoła prowadzi nauczanie w oparciu o założenia metody komunikatywnej, kształtującej wszystkie sprawności językowe
    z naciskiem na posługiwanie się językiem docelowym od pierwszych zajęć poziomu początkującego.
  4. Studentem Szkoły może być każdy kto:
  1. ukończył wiek 3 lat,
  2. zawrze ze Szkołą umowę o nauczanie, która określi prawa i obowiązki jej stron. W przypadku osób niepełnoletnich umowę zwierają Rodzice lub Opiekunowie prawni Studenta.

 

§2 Warunki uczestnictwa w zajęciach

  1. W zajęciach w Szkole może uczestniczyć Student, który:
  1. zapoznał się z niniejszym regulaminem i zobowiązał się do jego przestrzegania (w przypadku uczniów niepełnoletnich obowiązek zapoznania się z regulaminem dotyczy rodziców/opiekunów prawnych ucznia),
  2. nie zalega z regulowaniem należności więcej niż 7 dni,
  3. stosuje się do zasad Regulaminu,
  4. bierze systematycznie udział w zajęciach.
  1. Nowi Studenci są przydzielani do poszczególnych grup językowych wg kategorii wiekowych, a także stopnia opanowania języka.
  2. Każdy nowy Student przystępujący do zajęć na wyższym stopniu zaawansowania niż początkujący zobowiązany jest do napisania nieodpłatnego testu kwalifikującego i odbycia rozmowy w języku obcym z lektorem, na podstawie których oceniony jest stopień zaawansowania językowego. Na podstawie wyniku testu kwalifikacyjnego proponowane jest uczestnictwo w odpowiedniej według poziomu grupie/grupach.
  3. W przypadku wolnych miejsc w grupach istnieje możliwość dołączenia do trwających już zajęć w trakcie trwania kursu. Student dokonuje opłaty wyłącznie za ilość zajęć, która pozostała do zakończenia semestru.
  4. Szkoła prowadzi zapisy semestralne. Aby kontynuować naukę w kolejnym semestrze należy dokonać ponownego zapisu w terminie wyznaczonym przez szkołę.
  5. W przypadku, gdy planowana grupa nie może powstać z powodu niewystarczającej liczby uczestników (minimum 4 osoby), Szkoła może zaproponować zajęcia w innej grupie na tym samym poziomie i w tej samej grupie wiekowej, inne dni i godziny zajęć, inną ilość zajęć, inną kwotę za zajęcia w mniejszej grupie lub zwrot całości wpłaconej sumy pieniędzy.
  6. Wpłata zaliczki jest gwarancją rezerwacji miejsca w wybranej grupie kursowej.
  7. W przypadku dokonania rezerwacji, wpłacenia zaliczki i nie stawienia się na zajęcia lub nieopłacenia kursu w wyznaczonym terminie, Student zostaje skreślony z listy uczestników, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.

 

§3 Organizacja

  1. Szkoła prowadzi kursy w czasie roku szkolnego, a także w innych terminach (np. Kursy wakacyjne oraz inne przypadki ustalane indywidualnie).

Rok szkolny podzielony jest na dwa semestry:

  • Semestr I – od września do ferii zimowych, zgodnie z harmonogramem dla województwa łódzkiego.
  • Semestr II – od końca ferii zimowych do końca czerwca.
  1. Szkoła oferuje nauczanie w trybie indywidualnym w placówce, przez internet za pośrednictwem Skype jak i z dojazdem do Studenta.
  2. Dokładny termin rozpoczęcia zajęć jest przekazywany Studentowi na indywidualnym spotkaniu, telefonicznie lub elektronicznie pocztą mailową co najmniej na 3 dni przed planowanym rozpoczęciem zajęć. Szkoła nie prowadzi zajęć podczas dni świątecznych oraz ustawowo wolnych.
  3. Cena kursów w Szkole jest zróżnicowana, w zależności od poziomu nauczania, zgodna z aktualnym Cennikiem nauczania na dany rok szkolny.
  4. Cena kursu nie obejmuje cen podręczników.
  5. Szkoła umożliwia zakup podręczników wykorzystywanych na danym kursie językowym.
  6. Szkoła ma prawo stosować dodatkowe promocje i rabaty nieopisane w niniejszym Regulaminie.
  7. Zajęcia na kursach organizowanych przez Szkołę prowadzą wykwalifikowani Lektorzy, posiadający kwalifikacje do nauczania języka obcego. Zajęcia oraz praca lektorów podlegają stałemu nadzorowi metodycznemu. Lektorzy Szkoły zobowiązani są do regularnego uczestniczenia w szkoleniach i konferencjach metodycznych.
  8. Zajęcia prowadzone są według obowiązującego planu zajęć. W przypadku nieobecności nauczyciela prowadzącego, Szkoła dopuszcza możliwość zastępstwa przez innego nauczyciela lub w sytuacjach szczególnych wyznacza nowy termin przeprowadzenia zajęć. O wszystkich zmianach Studenci są bezzwłocznie informowani.
  9. Szkoła i Student (lub jego Opiekun, w przypadku Studenta niepełnoletniego) zawierają Umowę, zgodnie z którą Szkoła zobowiązuje się do przeprowadzenia zajęć językowych z najwyższą starannością w liczbie godzin ustalonej w w/w Umowie.
  10. Szkoła i nauczyciele ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo Studentów tylko podczas zajęć na terenie sal wykładowych Szkoły. Za bezpieczeństwo Studenta w drodze na zajęcia, w drodze powrotnej oraz w trakcie oczekiwania na zajęcia Szkoła nie ponosi odpowiedzialności.
  11. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste pozostawione bez nadzoru.

 

§4 Prawa i obowiązki Studenta

  1. Zawarcie umowy ze Szkołą Językową FALTER jest równoznaczne z udostępnieniem danych osobowych na potrzeby kontaktu ze Studentem (numer telefonu, adres oraz adres e-mail). W przypadku osób nieletnich wymagany jest również kontakt z Rodzicem/Opiekunem. Wszelkie dane pozyskiwane od osób, z którymi zawierana jest umowa są przechowywane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
  2. Student ma prawo do uzyskania informacji na temat postępów w nauce, w tym otrzymania Dyplomu potwierdzającego ukończenie kursu na danym poziomie.
  3. Student ma obowiązek pisania okresowych testów sprawdzających wiedzę, jak również quizów i testów z bieżącego materiału.
  4. Student, który dołącza do grupy w trakcie trwania kursu zobowiązuje się do nabycia podręczników wskazanych przez nauczyciela i obowiązujących na danym kursie. Może to zrobić we własnym zakresie lub za pośrednictwem sekretariatu Szkoły.
  5. Student ma obowiązek przestrzegania Regulaminu BHP w czasie przebywania na terenie siedziby Szkoły oraz w innych miejscach, w których odbywają się organizowane przez szkołę zajęcia.
  6. Student ponosi materialną odpowiedzialność za dokonane szkody i zniszczenia mienia Szkoły oraz mienia innych uczestników zajęć.
  7. Student ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody i następstwa szkód wyrządzonych osobom trzecim w trakcie lub w związku z przebywaniem na terenie siedziby Szkoły.
  8. Student ma obowiązek zgłosić wcześniej swoją nieobecność na zajęciach telefonicznie lub poprzez e-mail, min 24h przed planowanym terminem zajęć, z wyjątkiem nagłych sytuacji losowych.
  9. Nieobecności na zajęciach nie stanowią podstawy do zwrotu opłaty, niezależnie od powodu lub czasu trwania nieobecności.
  10. Student ma prawo zgłaszać wszelkie wnioski lub zastrzeżenia co do pracy Szkoły lub lektora, a dyrekcja Szkoły ma obowiązek je rozpatrzyć w terminie 14 dni.

 

§5 Zasady rezygnacji

  1. Student ma prawo do rezygnacji z kursu po uregulowaniu wszystkich zobowiązań finansowych wobec Szkoły i po uprzednim pisemnym poinformowaniu o rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach z minimum jednomiesięcznym wyprzedzeniem.
  2. Każdy Student ma prawo zrezygnować z kontynuacji nauki w dowolnym momencie trwania kursu z zachowaniem terminu wypowiedzenia ujętym w §5 pkt.1.
  3. Rezygnacja z nauki drogą telefoniczną nie będzie rozpatrywana.
  4. Za datę rezygnacji z nauki uznaje się datę otrzymania przez Szkołę pisemnego oświadczenia o rezygnacji.
  5. Studentowi, który zapłacił za kurs z góry nie przysługuje prawo zwrotu wniesionej wcześniej opłaty.
  6. W przypadku, gdy kurs zostanie przerwany z winy Szkoły, Studentowi przysługuje zwrot należności za niezrealizowaną część kursu w wysokości wartości zajęć pozostałych do końca semestru.
  7. Student może zostać wykluczony z uczestnictwa w nauce w Szkole w przypadku naruszenia przez niego postanowień niniejszego Regulaminu lub zawartej Umowy.

 

§6 Prawa i obowiązki Szkoły

  1. Szkoła ma obowiązek wystawienia rachunku dla podmiotów zwolnionych z VAT zgodnie z dokonaną wpłatą na życzenie klienta.
  2. W przypadku niezgłoszonej wcześniej nieobecności, dłuższej niż 2 spotkania pod rząd, Szkoła zobowiązuje się do poinformowania o tym fakcie Rodziców/Opiekunów prawnych uczniów niepełnoletnich i maturzystów uczestniczących w kursach przygotowujących do egzaminu.
  3. W wyjątkowych przypadkach Szkoła zastrzega sobie prawo odwołania zajęć w trybie natychmiastowym. W takim przypadku zajęcia zostaną zrealizowane w ustalonym ze Studentami innym terminie.
  4. Szkoła zapewnia Studentom w ramach uczestnictwa w zajęciach dodatkowe bezpłatne materiały kursowe oraz testy próbne przygotowujące do egzaminów językowych.
  5. Szkoła nie ma obowiązku zmiany harmonogramu zajęć ze względu na indywidualną prośbę klienta. Zmiana taka może nastąpić tylko po uprzednim ustaleniu tej kwestii z lektorem i pozostałymi członkami grupy.
  6. Sprawy organizacyjne między Szkołą, a Studentem załatwiane są poprzez sekretariat Szkoły lub drogą mailową.
  7. Szkoła zastrzega sobie prawo własności oraz prawo do umieszczania zdjęć i nagrań z zajęć na stronie internetowej Szkoły i w innych materiałach reklamowych.

 

§7 Płatności

  1. Każdy Student ma obowiązek wpłacenia przy zapisie kwoty w wysokości 50 zł, która pobierana jest na poczet dodatkowych materiałów edukacyjnych. Kwota ta jest płatnością jednorazową i nie podlega zwrotowi.
  2. Każdy Student otrzymuje przy zapisie pisemną wycenę kursu w podziale na miesięczne raty, zgodnie z ceną ustaloną na podstawie Cennika z uwzględnieniem przysługujących mu rabatów. Student jest zobowiązany do dokonywania płatności zgodnie z otrzymaną wyceną.
  3. Opłaty za kształcenie w systemie ratalnym należy dokonywać do 10-go dnia każdego miesiąca (z góry):
  1. w sekretariacie Szkoły
  2. przelewem na konto 76 1140 2004 0000 3802 7712 0910

W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko Studenta, grupę oraz miesiąc raty za którą zostaje dokonany przelew.

  1. Opuszczenie zajęć przez Studenta nie skutkuje obniżeniem miesięcznej raty za kurs.
  2. W przypadku wcześniej zgłoszonej i uzasadnionej nieobecności trwającej dłuższej niż 3 tygodnie, bądź 6 spotkań, Student ma prawo do otrzymania zniżki od raty za dany miesiąc.
  3. Student ma prawo do wpłaty całej kwoty należnej za kurs z góry i skorzystania z rabatu z tego tytułu.
  4. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość indywidualnego ustalenia terminów płatności po uzgodnieniu z kierownictwem Szkoły.

 

§8 Przepisy porządkowe

  1. Na terenie budynku, w którym znajduje się Szkoła obowiązuje bezwzględny zakaz palenia, spożywania alkoholu i substancji prawnie niedozwolonych.
  2. Student zobowiązany jest do przestrzegania zasad porządku publicznego.
  3. Student oczekujący na zajęcia zobowiązany jest do zachowania w ciszy.
  4. Na czas trwania zajęć Student zobowiązany jest do wyłączenia bądź wyciszenia telefonów komórkowych i innych urządzeń multimedialnych tak, aby nie zakłócać przebiegu zajęć innym uczestnikom.
  5. Student nie ma prawa do nagrywania i filmowania zajęć bez zgody Dyrektora Szkoły. W przypadku niedostosowania się do w/w zakazu Student podlega odpowiedzialności karnej zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2014.121 j.t.)
  6. W razie nie przestrzegania powyższych przepisów porządkowych lub w razie naruszenia innych norm dyscyplinarnych Student może zostać skreślony z listy uczestników kursu w terminie natychmiastowym.

 

§9 Postanowienia końcowe

  1. Wraz ze złożeniem podpisów na Umowie Studenta ze Szkołą niniejszy Regulamin kształtuje treść stosunku prawnego (wzajemnych praw i obowiązków) pomiędzy Studentem, a Szkołą.
  2. Przed przystąpieniem do uczestnictwa w zajęciach Student zobowiązuje się do zapoznania z Regulaminem Szkoły Językowej FALTER oraz Regulaminem BHP.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowane przepisy kodeksu cywilnego.
  4. Szkoła zastrzega sobie prawo do wprowadzania pisemnych zmian do Regulaminu.
  5. Wszelkie zmiany dokonane w Regulaminie są podawane do wiadomości Studentów na 1 miesiąc przed ich wprowadzeniem poprzez informację umieszczoną na ogólnodostępnych tablicach informacyjnych w sekretariacie Szkoły.
  6. W przypadku zmiany Regulaminu w sposób wpływający na prawa i obowiązki Studenta każdemu Studentowi/Rodzicowi Studenta przysługuje prawo odstąpienia od umowy ze Szkołą w terminie 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. W przypadku odstąpienia umowa ustaje z dniem złożenia Szkole oświadczenia o odstąpieniu.
  7. Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.09.2019 roku.