REGULAMIN SZKOŁY JĘZYKOWEJ FALTER
§1 Informacje ogólne
- Szkoła Językowa FALTER zwana dalej Szkołą, jest placówką kształcenia, która prowadzi kursy językowe dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych, zwanych dalej Studentami.
- W ofercie znajdują się: kursy standardowe, przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty i maturalnego oraz dla osób wyjeżdzających za granicę. Zajęcia prowadzone są zarówno dla klientów indywidualnych jak również dla firm i instytucji.
- Szkoła prowadzi nauczanie w oparciu o założenia metody komunikatywnej, kształtującej wszystkie sprawności językowe
z naciskiem na posługiwanie się językiem docelowym od pierwszych zajęć poziomu początkującego.
- Studentem Szkoły może być każdy kto:
- ukończył wiek 3 lat,
- zawrze ze Szkołą umowę o nauczanie, która określi prawa i obowiązki jej stron. W przypadku osób niepełnoletnich umowę zwierają Rodzice lub Opiekunowie prawni Studenta.
§2 Warunki uczestnictwa w zajęciach
- W zajęciach w Szkole może uczestniczyć Student, który:
- zapoznał się z niniejszym regulaminem i zobowiązał się do jego przestrzegania (w przypadku uczniów niepełnoletnich obowiązek zapoznania się z regulaminem dotyczy rodziców/opiekunów prawnych ucznia),
- nie zalega z regulowaniem należności więcej niż 7 dni,
- stosuje się do zasad Regulaminu,
- bierze systematycznie udział w zajęciach.
- Nowi Studenci są przydzielani do poszczególnych grup językowych wg kategorii wiekowych, a także stopnia opanowania języka.
- Każdy nowy Student przystępujący do zajęć na wyższym stopniu zaawansowania niż początkujący zobowiązany jest do napisania nieodpłatnego testu kwalifikującego i odbycia rozmowy w języku obcym z lektorem, na podstawie których oceniony jest stopień zaawansowania językowego. Na podstawie wyniku testu kwalifikacyjnego proponowane jest uczestnictwo w odpowiedniej według poziomu grupie/grupach.
- W przypadku wolnych miejsc w grupach istnieje możliwość dołączenia do trwających już zajęć w trakcie trwania kursu. Student dokonuje opłaty wyłącznie za ilość zajęć, która pozostała do zakończenia semestru.
- Szkoła prowadzi zapisy semestralne. Aby kontynuować naukę w kolejnym semestrze należy dokonać ponownego zapisu w terminie wyznaczonym przez szkołę.
- W przypadku, gdy planowana grupa nie może powstać z powodu niewystarczającej liczby uczestników (minimum 4 osoby), Szkoła może zaproponować zajęcia w innej grupie na tym samym poziomie i w tej samej grupie wiekowej, inne dni i godziny zajęć, inną ilość zajęć, inną kwotę za zajęcia w mniejszej grupie lub zwrot całości wpłaconej sumy pieniędzy.
- Wpłata zaliczki jest gwarancją rezerwacji miejsca w wybranej grupie kursowej.
- W przypadku dokonania rezerwacji, wpłacenia zaliczki i nie stawienia się na zajęcia lub nieopłacenia kursu w wyznaczonym terminie, Student zostaje skreślony z listy uczestników, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi.
§3 Organizacja
- Szkoła prowadzi kursy w czasie roku szkolnego, a także w innych terminach (np. Kursy wakacyjne oraz inne przypadki ustalane indywidualnie).
Rok szkolny podzielony jest na dwa semestry:
- Semestr I – od września do ferii zimowych, zgodnie z harmonogramem dla województwa łódzkiego.
- Semestr II – od końca ferii zimowych do końca czerwca.
- Szkoła oferuje nauczanie w trybie indywidualnym w placówce, przez internet za pośrednictwem Skype jak i z dojazdem do Studenta.
- Dokładny termin rozpoczęcia zajęć jest przekazywany Studentowi na indywidualnym spotkaniu, telefonicznie lub elektronicznie pocztą mailową co najmniej na 3 dni przed planowanym rozpoczęciem zajęć. Szkoła nie prowadzi zajęć podczas dni świątecznych oraz ustawowo wolnych.
- Cena kursów w Szkole jest zróżnicowana, w zależności od poziomu nauczania, zgodna z aktualnym Cennikiem nauczania na dany rok szkolny.
- Cena kursu nie obejmuje cen podręczników.
- Szkoła umożliwia zakup podręczników wykorzystywanych na danym kursie językowym.
- Szkoła ma prawo stosować dodatkowe promocje i rabaty nieopisane w niniejszym Regulaminie.
- Zajęcia na kursach organizowanych przez Szkołę prowadzą wykwalifikowani Lektorzy, posiadający kwalifikacje do nauczania języka obcego. Zajęcia oraz praca lektorów podlegają stałemu nadzorowi metodycznemu. Lektorzy Szkoły zobowiązani są do regularnego uczestniczenia w szkoleniach i konferencjach metodycznych.
- Zajęcia prowadzone są według obowiązującego planu zajęć. W przypadku nieobecności nauczyciela prowadzącego, Szkoła dopuszcza możliwość zastępstwa przez innego nauczyciela lub w sytuacjach szczególnych wyznacza nowy termin przeprowadzenia zajęć. O wszystkich zmianach Studenci są bezzwłocznie informowani.
- Szkoła i Student (lub jego Opiekun, w przypadku Studenta niepełnoletniego) zawierają Umowę, zgodnie z którą Szkoła zobowiązuje się do przeprowadzenia zajęć językowych z najwyższą starannością w liczbie godzin ustalonej w w/w Umowie.
- Szkoła i nauczyciele ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo Studentów tylko podczas zajęć na terenie sal wykładowych Szkoły. Za bezpieczeństwo Studenta w drodze na zajęcia, w drodze powrotnej oraz w trakcie oczekiwania na zajęcia Szkoła nie ponosi odpowiedzialności.
- Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste pozostawione bez nadzoru.
§4 Prawa i obowiązki Studenta
- Zawarcie umowy ze Szkołą Językową FALTER jest równoznaczne z udostępnieniem danych osobowych na potrzeby kontaktu ze Studentem (numer telefonu, adres oraz adres e-mail). W przypadku osób nieletnich wymagany jest również kontakt z Rodzicem/Opiekunem. Wszelkie dane pozyskiwane od osób, z którymi zawierana jest umowa są przechowywane na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
- Student ma prawo do uzyskania informacji na temat postępów w nauce, w tym otrzymania Dyplomu potwierdzającego ukończenie kursu na danym poziomie.
- Student ma obowiązek pisania okresowych testów sprawdzających wiedzę, jak również quizów i testów z bieżącego materiału.
- Student, który dołącza do grupy w trakcie trwania kursu zobowiązuje się do nabycia podręczników wskazanych przez nauczyciela i obowiązujących na danym kursie. Może to zrobić we własnym zakresie lub za pośrednictwem sekretariatu Szkoły.
- Student ma obowiązek przestrzegania Regulaminu BHP w czasie przebywania na terenie siedziby Szkoły oraz w innych miejscach, w których odbywają się organizowane przez szkołę zajęcia.
- Student ponosi materialną odpowiedzialność za dokonane szkody i zniszczenia mienia Szkoły oraz mienia innych uczestników zajęć.
- Student ponosi odpowiedzialność za ewentualne szkody i następstwa szkód wyrządzonych osobom trzecim w trakcie lub w związku z przebywaniem na terenie siedziby Szkoły.
- Student ma obowiązek zgłosić wcześniej swoją nieobecność na zajęciach telefonicznie lub poprzez e-mail, min 24h przed planowanym terminem zajęć, z wyjątkiem nagłych sytuacji losowych.
- Nieobecności na zajęciach nie stanowią podstawy do zwrotu opłaty, niezależnie od powodu lub czasu trwania nieobecności.
- Student ma prawo zgłaszać wszelkie wnioski lub zastrzeżenia co do pracy Szkoły lub lektora, a dyrekcja Szkoły ma obowiązek je rozpatrzyć w terminie 14 dni.
§5 Zasady rezygnacji
- Student ma prawo do rezygnacji z kursu po uregulowaniu wszystkich zobowiązań finansowych wobec Szkoły i po uprzednim pisemnym poinformowaniu o rezygnacji z uczestnictwa w zajęciach z minimum jednomiesięcznym wyprzedzeniem.
- Każdy Student ma prawo zrezygnować z kontynuacji nauki w dowolnym momencie trwania kursu z zachowaniem terminu wypowiedzenia ujętym w §5 pkt.1.
- Rezygnacja z nauki drogą telefoniczną nie będzie rozpatrywana.
- Za datę rezygnacji z nauki uznaje się datę otrzymania przez Szkołę pisemnego oświadczenia o rezygnacji.
- Studentowi, który zapłacił za kurs z góry nie przysługuje prawo zwrotu wniesionej wcześniej opłaty.
- W przypadku, gdy kurs zostanie przerwany z winy Szkoły, Studentowi przysługuje zwrot należności za niezrealizowaną część kursu w wysokości wartości zajęć pozostałych do końca semestru.
- Student może zostać wykluczony z uczestnictwa w nauce w Szkole w przypadku naruszenia przez niego postanowień niniejszego Regulaminu lub zawartej Umowy.
§6 Prawa i obowiązki Szkoły
- Szkoła ma obowiązek wystawienia rachunku dla podmiotów zwolnionych z VAT zgodnie z dokonaną wpłatą na życzenie klienta.
- W przypadku niezgłoszonej wcześniej nieobecności, dłuższej niż 2 spotkania pod rząd, Szkoła zobowiązuje się do poinformowania o tym fakcie Rodziców/Opiekunów prawnych uczniów niepełnoletnich i maturzystów uczestniczących w kursach przygotowujących do egzaminu.
- W wyjątkowych przypadkach Szkoła zastrzega sobie prawo odwołania zajęć w trybie natychmiastowym. W takim przypadku zajęcia zostaną zrealizowane w ustalonym ze Studentami innym terminie.
- Szkoła zapewnia Studentom w ramach uczestnictwa w zajęciach dodatkowe bezpłatne materiały kursowe oraz testy próbne przygotowujące do egzaminów językowych.
- Szkoła nie ma obowiązku zmiany harmonogramu zajęć ze względu na indywidualną prośbę klienta. Zmiana taka może nastąpić tylko po uprzednim ustaleniu tej kwestii z lektorem i pozostałymi członkami grupy.
- Sprawy organizacyjne między Szkołą, a Studentem załatwiane są poprzez sekretariat Szkoły lub drogą mailową.
- Szkoła zastrzega sobie prawo własności oraz prawo do umieszczania zdjęć i nagrań z zajęć na stronie internetowej Szkoły i w innych materiałach reklamowych.
§7 Płatności
- Każdy Student ma obowiązek wpłacenia przy zapisie kwoty w wysokości 50 zł, która pobierana jest na poczet dodatkowych materiałów edukacyjnych. Kwota ta jest płatnością jednorazową i nie podlega zwrotowi.
- Każdy Student otrzymuje przy zapisie pisemną wycenę kursu w podziale na miesięczne raty, zgodnie z ceną ustaloną na podstawie Cennika z uwzględnieniem przysługujących mu rabatów. Student jest zobowiązany do dokonywania płatności zgodnie z otrzymaną wyceną.
- Opłaty za kształcenie w systemie ratalnym należy dokonywać do 10-go dnia każdego miesiąca (z góry):
- w sekretariacie Szkoły
- przelewem na konto 76 1140 2004 0000 3802 7712 0910
W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko Studenta, grupę oraz miesiąc raty za którą zostaje dokonany przelew.
- Opuszczenie zajęć przez Studenta nie skutkuje obniżeniem miesięcznej raty za kurs.
- W przypadku wcześniej zgłoszonej i uzasadnionej nieobecności trwającej dłuższej niż 3 tygodnie, bądź 6 spotkań, Student ma prawo do otrzymania zniżki od raty za dany miesiąc.
- Student ma prawo do wpłaty całej kwoty należnej za kurs z góry i skorzystania z rabatu z tego tytułu.
- W szczególnych przypadkach istnieje możliwość indywidualnego ustalenia terminów płatności po uzgodnieniu z kierownictwem Szkoły.
§8 Przepisy porządkowe
- Na terenie budynku, w którym znajduje się Szkoła obowiązuje bezwzględny zakaz palenia, spożywania alkoholu i substancji prawnie niedozwolonych.
- Student zobowiązany jest do przestrzegania zasad porządku publicznego.
- Student oczekujący na zajęcia zobowiązany jest do zachowania w ciszy.
- Na czas trwania zajęć Student zobowiązany jest do wyłączenia bądź wyciszenia telefonów komórkowych i innych urządzeń multimedialnych tak, aby nie zakłócać przebiegu zajęć innym uczestnikom.
- Student nie ma prawa do nagrywania i filmowania zajęć bez zgody Dyrektora Szkoły. W przypadku niedostosowania się do w/w zakazu Student podlega odpowiedzialności karnej zgodnie z Ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2014.121 j.t.)
- W razie nie przestrzegania powyższych przepisów porządkowych lub w razie naruszenia innych norm dyscyplinarnych Student może zostać skreślony z listy uczestników kursu w terminie natychmiastowym.
§9 Postanowienia końcowe
- Wraz ze złożeniem podpisów na Umowie Studenta ze Szkołą niniejszy Regulamin kształtuje treść stosunku prawnego (wzajemnych praw i obowiązków) pomiędzy Studentem, a Szkołą.
- Przed przystąpieniem do uczestnictwa w zajęciach Student zobowiązuje się do zapoznania z Regulaminem Szkoły Językowej FALTER oraz Regulaminem BHP.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowane przepisy kodeksu cywilnego.
- Szkoła zastrzega sobie prawo do wprowadzania pisemnych zmian do Regulaminu.
- Wszelkie zmiany dokonane w Regulaminie są podawane do wiadomości Studentów na 1 miesiąc przed ich wprowadzeniem poprzez informację umieszczoną na ogólnodostępnych tablicach informacyjnych w sekretariacie Szkoły.
- W przypadku zmiany Regulaminu w sposób wpływający na prawa i obowiązki Studenta każdemu Studentowi/Rodzicowi Studenta przysługuje prawo odstąpienia od umowy ze Szkołą w terminie 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. W przypadku odstąpienia umowa ustaje z dniem złożenia Szkole oświadczenia o odstąpieniu.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.09.2019 roku.